Een stedentrip naar Londen

Londen

Hieronder vind je mijn verslag van deze fantastische stad en de hoogtepunten die je zeker niet mag missen tijdens een bezoek aan Londen.

Dag 1: Aankomst in Londen

De meeste reizigers komen aan op de luchthaven Heathrow, een van de grootste luchthavens ter wereld. Vanaf hier kun je met de metro of de trein naar het centrum van Londen reizen. Ik koos voor de Heathrow Express, die me in slechts 15 minuten naar Paddington Station bracht.

Na aankomst heb ik meteen mijn koffers afgezet in mijn hotel, een prachtig boutique hotel in de wijk Notting Hill. Vervolgens ben ik naar het British Museum gegaan om enkele van de meest waardevolle artefacten ter wereld te bekijken. Het was indrukwekkend om de Rosetta Stone, het Parthenon-fries en vele andere historische schatten te zien.

’s Avonds ben ik naar Covent Garden gegaan om te genieten van de sfeer van deze bruisende wijk. Covent Garden heeft vele restaurants, bars en theaters, en er zijn vaak straatartiesten en muzikanten die voor een leuke sfeer zorgen.

Dag 2: Verkenning van de stad

Op dag 2 heb ik de stad verder verkend. Ik ben begonnen met een bezoek aan de Tower of London, een van de beroemdste bezienswaardigheden van de stad. Hier heb ik de kroonjuwelen bekeken en een rondleiding gekregen van een van de Yeomen Warders, de bekende Beefeaters.

Daarna ben ik over de Tower Bridge gelopen en langs de rivier de Theems gewandeld. Hier heb ik de iconische Shard en de Tower Bridge vanuit verschillende hoeken kunnen bewonderen. Vervolgens ben ik naar St. Paul’s Cathedral gegaan, een van de grootste kathedralen ter wereld. Ik heb de koepel beklommen en genoten van het prachtige uitzicht over de stad.

’s Avonds ben ik naar Soho gegaan, een wijk die bekendstaat om zijn restaurants, bars en nachtleven. Hier heb ik genoten van een heerlijk diner en enkele lokale bieren.

Dag 3: Shoppen en cultuur

Op dag 3 heb ik me gericht op shoppen en cultuur. Ik ben begonnen met een bezoek aan Oxford Street, een van de drukste winkelstraten van de stad. Hier vind je vele bekende winkelketens en warenhuizen, waaronder Selfridges en Debenhams.

Daarna ben ik naar de National Gallery gegaan, waar ik enkele van de grootste meesterwerken van de schilderkunst heb kunnen bewonderen. Hier kun je onder andere werken van Van Gogh, Botticelli en Leonardo da Vinci zien.

’s Avonds ben ik naar de West End gegaan om een musical te zien. Er zijn vele theaters in deze wijk waar je de nieuwste shows en klassiekers kunt bekijken. Ik koos voor The Phantom of the Opera, een van de langstlopende musicals in de stad.

Dag 4: Camden Market en afscheid

Op mijn laatste dag in Londen heb ik besloten om Camden Market te bezoeken. Dit is een van de grootste markten in de stad en heeft een grote verscheidenheid aan kraampjes met kleding, sieraden, kunst en eten. Het was erg leuk om hier rond te lopen en verschillende gerechten te proeven.

Na de markt ben ik naar de wijk Greenwich gegaan, waar ik de Royal Observatory heb bezocht. Hier heb ik de beroemde nulmeridiaan gezien en meer geleerd over de geschiedenis van tijdmeting en navigatie. Ook heb ik een prachtig uitzicht over de stad gehad vanaf Greenwich Park.

’s Middags ben ik teruggegaan naar mijn hotel om mijn koffers op te halen en afscheid te nemen van deze fantastische stad. Ik ben naar de luchthaven gegaan en heb mijn vlucht terug naar huis genomen, vol herinneringen aan mijn stedentrip naar Londen.

Londen is een stad vol geschiedenis, cultuur en vermaak. Het heeft voor ieder wat wils en je kunt je hier makkelijk meerdere dagen vermaken. Ik raad deze stad dan ook zeker aan voor een stedentrip en ik hoop dat deze reisblog je heeft geïnspireerd om zelf ook naar Londen te gaan!

Wil je zelf ook op reis?
Kijk dan eens bij een van de volgende aanbieders: